Scuderia Toro Rosso jest drugim, obok Red Bull Racing, zespołem austriackiego producenta napojów. Stajnia zadebiutowała w sezonie 2006. Zespół powstał na bazie włoskiego zespołu Minardi, którego Red Bull wykupił od Paula Stoddarta w 2005 r. Kierowcami zostali Włoch Vitantonio Liuzzi, który w sezonie 2005 wziął udział w czterech Grand Prix reprezentując barwy Red Bull Racing, i Scott Speed. Na stanowisko trzeciego i testowego kierowcy został wyznaczony Szwajcar Neel Jani. W pierwszym sezonie startów, już po wprowadzeniu przepisu o stosowaniu jednostek napędowych V8, Toro Rosso zdecydowało się na wykorzystanie przepisu, który umożliwił im używanie zdławionych 3-litrowych silników V10, które dostarczał im Cosworth. W sezonie 2007 zespół zrezygnował z tego pomysłu i przeszedł na 2,4-litrowe jednostki V8, które dostarczał im zespół Ferrari. Na początku sezonu 2007 nie doszło do żadnych zmian w składzie kierowców, ale po Grand Prix Europy Scott Speed stracił posadę na rzecz Niemca Sebastiana Vettela - byłego kierowcy testowego zespołu BMW Sauber, który kilka tygodni wcześniej zadebiutował w barwach tego zespołu. Powodem zwolnienia Amerykanina były spory pomiędzy nim a szefostwem zespołu (Gerhardem Bergerem i Franzem Tostem). W sezonie 2008 zespół Toro Rosso reprezentowali Sebastian Vettel i czterokrotny mistrz serii Champ Car Sébastien Bourdais. Największy jak dotąd sukces zespołu miał miejsce 14 września 2008 roku, kiedy to wyścig o Grand Prix Włoch na torze w Monza wygrał kierowca Toro Rosso - Sebastian Vettel. W sezonie 2008 zespół zajął najwyższą w swojej historii, szóstą pozycję w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem 39 punktów.
Dyrektor - Franz Tost Dyrektor techniczny - Giorgio Ascanelli Debiut - Grand Prix Bahrajnu 2006 Kierowcy Sébastien Buemi (od 2009) Sebastian Bourdais (od 2008)
|